آموزش استفاده از گوگل فرم

آموزش استفاده از گوگل فرم

شما با گوگل فرم (form) می‌توانید انواع فرم‌های مورد نظر خود را درست کنید، از فرم های نظر سنجی گرفته تا آزمون‌های مورد نظر و فرم‌های استخدام، حتی ایمیل های خود را ذخیره نمایید این قابلیت گوگل رایگان می باشد. گوگل فرم می‌تواند با سرویس‌های دیگر مانند یوتیوب کار کند؛ بعنوان مثال بدون اینکه از پلتفرم گوگل فرم خارج شوید، ویدیوی موردنظرتان را آپلود کنید. در فرم هایی که توسط گوگل فرم  تولید می کنید، می توانید فرم های خود را سفارش سازی کنید و المان‌های دلخواه خود را درج کنید، مثل: ویدئو، تصویر، عنوان و شرح فرم. برای آموزش استفاده از گوگل فرم با شرکت تابلو شو همراه باشید.

 

آموزش استفاده از گوگل فرم

ایجاد فرم

ایجاد فرم

در Google Drive، با کلیک روی New، از منوی More، گزینه Google Forms را انتخاب کنید. روی Untitled form کلیک کنید، اسم دلخواه خود را تایپ کنید. با کلیک رو گزینه Color Palette یا انتخاب تم صفحه، زمینه مورده نظر خود را بگذارید؛ حتی می‌توانید عکس دلخواه خود را درج کنید.

 

ویرایش فرم

ویرایش فرم

اگر دلتان می‌خواهد توضیح یا نام فرم خود را ویرایش کنید، روی گزینه Add title and description کلیک کنید، یک نام کوتاه و توضیح مختصری از مطلب خود بنویسید. اگر عکس خود را می خواهید ویرایش کنید روی گزینه Add image and tag کلیک کنید و عکس مورد نظرتان را آپلود کنید. برای ویرایش ویدئو و آپلود آن روی گزینه Add video and search for video URL کلیک کنید و آن را درج کنید.   

 

مطالب پیشنهادی  لندینگ پیج چیست و چگونه طراحی کنیم؟

انوع سوالات در گوگل فرم

انوع سوالات در گوگل فرم

برای جواب های کوتاه مانند نام short answer ، برای جواب های بلند مانند paragraph ،  برای سوالات چند گزینه ای multiple choice ،برای انتخاب چند گزینه یا تمام گزینه ها chechboxes ، برای امتیاز دادن linear scale، برای ایجاد تاریخ Date، برای انتخاب زمان Time.

اشتراک گذاری فرم

اشتراک گذاری فرم

بر روی گزینه Add collaborators کلیک کنید و فرم مورد نظر خود را به اشتراک بگذارید؛ و یا آن را ایمیل کنید، لینک آن را کپی کرده و برای دیگران بفرستید، در وب سایت قرارش بدهید و یا در رسانه های اجتماعی لینکش را به اشتراک بگذارید. برای این که ببینید فرم شما برای دیگران به چه صورت نمایش داده می شود می توانید بر روی گزینه مشاهده کلیک کنید.

کپی کردن فرم

کپی کردن فرم

برای کپی کردن فرم خود می‌توانید بر روی سه نقطه کلیک کنید و با انتخاب گزینه Make a copy آن را کپی کنید. شما می‌توانید کپی جدید را نام گذاری کرده و در آینده از آن استفاده کنید. مزیت کپی از فرم آن است که دیگر نیاز نیست مجدد برای پروژه جدیدتان یک فرم جدید بسازید، فقط با ویرایش مطالب آن می‌توانید از آن به راحتی استفاده کنید.

 

مشاهده نظرات در گوگل فرم

نظرات در گوگل فرم

برای دیدن نظرات بر روی گزینه Responses کلیک کنید و آن‌ها را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید پاسخ‌دهندگان هم نظرات دیگران را مشاهده کنند، روی گزینه Settings کلیک کرده و گزینه Show respondents a link to را انتخاب کنید، سپس تیک گزینه See summary of responses را بزنید و در انتها روی save‌ یا ذخیره کلیک کنید.
شما می‌توانید افراد را محدود به یک پاسخ گویی کنید یا زمان برای پاسخ گویی بگذارید؛ برای محدود کردن پاسخ برروی گزینه setting کلیک کرده و گزینه Can submit only 1 respons تیک بزنید. برای متوقف کردن نظرات برروی گزینه Responses کلیک کرده و Accepting Responses غیر فعال کنید. از این که در این مقاله آموزشی در کنار ما بوده‌اید خرسندیم.

مطالب پیشنهادی  آموزش ثبت مکان در گوگل مپ
Scroll to Top
اسکرول به بالا