آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

یکی از مشکلات اساسی، کاربران در داخل ایران عدم استفاده از گوگل مپ می‌باشد و این هم بر می گردد به دلیل تحریم هایی که بر کشورمان اعمال شده است. امروز ما در تابلوشو قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه، کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت نمایید و این کار  چه تاثیری بر روی کسب و کار شما دارد، با ما همراه باشید.

سرویس های گوگل

شرکت گوگل با معرفی ابزار های مختلف و سرویس های متنوع و کار آمد در این سال ها، توانسته است که اوضاع کسب و کار های زیادی را بهبود ببخشد. به کار گیری ابزار هایی نظیر (گوگل آنالیتیکس)، (گوگل بیزینس) و گوگل مپ به شما کمک می کند تا کسب و کار های موفق تری را تجربه نمایید. همانطور که در بالا اشاره شد به دلیل تحریم واقع شدن ایران، بسیاری از این ابزار ها در داخل ایران کاربردی ندارد، اما ما قصد داریم شما را با یک روش جدید آشنا نماییم تا با استفاده از آن کسب و کار خود را به نقشه گوگل اضافه نمایید.

آموزش گام به گام گوگل مپ

آموزش گام به گام ثبت مکان در گوگل مپ

گام اول

در ابتدا وارد سایت گوگل شوید و با استفاده از اکانت مورد نظر خود لاگین شوید، اگر ایمیلی ندارید در همین جا آموزش را متوقف نمایید و برای خود ایمیلی ثبت نام نمایید.

گام دوم

در گام دوم شما پس از این که با استفاده از ایمیل خود لاگین شدید، زمان آن می رسد به تب گوگل مپ مراجعه کنید. بسته به سرعت اینترنت شما امکان دارد، کمی طول بکشد تا نقشه گوگل برای شما باز شود، پس از لود شدن صفحه با استفاده از بخش جست و جو، ادرس مکانی را که قصد دارید اضافه نمایید را پیدا نمایید. نکته ای که باید به آن اشاره کرد، این می باشد، شاید شما در هنگام جست و جو برخی از شهر ها را غیر فعال ببنید، به همین منظور بهتر می باشد، که شما قبل از شروع کار زبان گوگل مپ را فارسی انتخاب نمایید تا تمامی شهر ها یافت شود.

مطالب پیشنهادی  افزایش لایک اینستاگرام تضمینی

گام سوم

گام سوم آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

پس از این که مراحل اول و دوم را با موفقیت سپری کرده اید، نوبت آن می رسد که روی منو کلیک نمایید و گزینه Add a missing place به معنا اضافه کردن یک مکان جا افتاده را انتخاب نمایید.

گام چهارم

در گام چهارم، شما باید با استفاده از زوم کردن، مکان دقیق جایی رو که قصد دارید ثبت نمایید را پیدا نمایید و با ماوس بروی مکان نمای قرمز کلیک کرده و آن را بر روی مکان مورد نظر قرار دهید. پس از انجام اطلاعات شما به صورت خودکار در گوگل تعین می شود، اما هنوز کار تمام نشده است.

 گام پنجم

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

در گام پنجم و اخر، برای شما از سمت چپ، فرمی به عنوان Add place باز می شود، که این فرم شامل، نام، دسته بندی کسب و کار، شماره تماس آدرس سایت ساعت کاری می باشد که در ادامه به شرح هر یک می پردازیم.

نام:  در این قسمت شما باید، نام کسب و کار خود را پر نمایید، همچنین می توانید حوضه فعالیت خود را اشاره نمایید.

دسته بندی کسب و کار:  شما باید در این قسمت، بسته به کاری که مشغول فعالیت در آن هستید باید دسته بندی خود را مشخص نمایید، و این را هم باید گفت که شما اجازه ی وارد کردن تنها یک حوزه را دارید.

شماره تماس: شماره تماسی که می خواهید نمایش داده شود تا ب شما تماس بگیرند را وارد نمایید، در نظر داشته باشید که شماره خود را با استفاده از کد وارد نمایید.

مطالب پیشنهادی  آموزش استفاده از گوگل درایو

آدرس سایت: اگر وب سایتی دارید، و قصد معرفی آن را دارید تا مخاطبین به آن وارد شوند آدرس آن را در این بخش وارد نمایید.

ساعت کاری: در این قسمت شما می توانید، بسته به زمانی که مجموعه و یا شرکتتان مشغول کار هست، ساعت کاری خود را مشخص نمایید.

در اخر روی دکمه  submit کلیک نمایید تا اطلاعات شما ذخیره شود. در آخر باید گفت ادرس شما بین بازه ای 10 دقیقه  ای نهایت 24 ساعت قابل مشاهده بر روی نقشه گوگل می باشد.

 

مزایای ثبت آدرس در گوگل مپ

 

مزایای ثبت آدرس

اضافه کردن مکان به گوگل این امکان را به شما می دهد که اگر نام شرکت یا فروشگاه شما همچنین خدمات شما در گوگل جستجو شود در سمت راست نتایج جستجو نقشه گوگل به همراه اطلاعات کسب و کار شما برای کاربر نمایش داده شود. علاوه بر این آدرس شما در اپلیکیشن و سایت Google Maps نیز به کاربران نمایش داده می شود.

این اطلاعات شامل موارد زیر می باشد:

  • نام محل یا کسب و کار
  • عکس های فضای بیرونی و داخلی
  • آدرس سایت
  • شماره تلفن
  • ساعت کاری
  • مسیر یابی
  • نمایش لوکیشن روی نقشه
  • عکس های 360 درجه گوگل
  • کامنت و نظرات مردم در مورد این محل

با توجه به الگوریتم جدید گوگل نتایج  جستجو  برای یک کلمه کلیدی یکسان در موقعیت های جغرافیایی متفاوت با هدف نمایش نزدیکترین کسب و کار به کاربر متفاوت خواهد بود. بنابراین شما با ثبت مکان در گوگل مپ اعتبار خود را در اینترنت افزایش می دهید و در صورت داشتن سایت باعث بهبود سئو و رتبه سایت خواهد شد.

مطالب پیشنهادی  آموزش استفاده از گوگل فرم

خدمات تابلو شو

مجموعه تابلو شو خدمات ثبت مکان در گوگل را برای آن دسته از عزیزانی که قصد ثبت مکان شرکت و مجموعه و یا غیره خود  را دارند بصورت رایگان انجام می دهد، جهت هر گونه پرسش و مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

Scroll to Top
اسکرول به بالا