تولید محتوا وب سایت

محتوای خوب پادشاه است !!!

تولید محتوا وب سایت
تولید محتوا وب سایت

تولید محتوا برای سایت چیست؟

شاید زمانی که اسم تولید محتوا می آید، بیشتر مردم به این فکر می کنند، که تولید محتوا کاره بسیار ساده ای است و همان نویسندگی می باشد. امروزه به لطف شبکه های اجتماعی افراد می توانند اطلاعات و تجریبات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. فرقی نمی کند که شما چه سنی دارید و چه میزان تحصیلات دارید، شما به آسانی می توانید در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام برای پست های خود کپشن بنویسید. الان زمانی است که از خودتان می پرسید که چرا برخی افراد به صورت اختصاصی در این زمینه فعالیت می کنند؟ و برای تولید محتوا  وب سایت خود هزینه پرداخت می کنند و خودشان این کار انجام نمی دهند؟ با تابلوشو همراه باشید تا پاسخ این سوال را به شما دهد.

تولید محتوا برای سایت شامل ویدیو، عکس ها، متن و حتی موسیقی است. تولید محتوی متنی از ارزش بالاتری در گوگل برای رتبه گیری برخوردار است و در سئو سایت نقش موثری دارد. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که محتوا نباید صرفا برای رتبه گرفتن در گوگل نوشته شود بلکه باید نیاز کاربر را نیز رفع کند. به همین دلیل تولید محتوای متنی برای سایت در گوگل، اهمیت و ارزش بالاتر و بیشتری نسبت به سایر محتواها (عکس و فیلم) دارد.

خدمات آژانس مجازی تابلوشو

حجم و اندازه

حجم محتوا ناخوداگاه بر هزینه های شما تاثیر می گذارد. میزان حجم محتوا براساس تعداد کاراکتر محاسبه می شود. در حالت کلی یک محتوای خوب ۱۰۰۰ کاراکتر دارد در نتیجه هرچقدر حجم محتوا بیشتر باشد نیاز به صرف زمان بیشتری دارد.

نوع محتوا

در واقع نوع محتوایی که سفارش می دهید تاثیر زیادی بر هزینه های شما دارد. به طور مثال محتوای سایت های فروشگاهی بیشتر به عکس نیاز دارد، درحالی که یک سایت خبری بیشتر از متن تشکیل شده است در نتیجه نمی توان هزینه های یکسانی در نظر گرفت.

خدمات اضافه

گاهی اوقات ممکن است سایت شما علاوه بر محتوای متنی نیاز به طراحی های ویژه مانند: گذاشتن تصاویر خاص، فرم‌ دهی محتوا، جدول سئو و… داشته باشد. طبیعتا اعمال این ویژگی ها، نیازمند صرف زمان بیشتری است و بر هزینه ها تاثیر می گذارد.

کیفیت محتوا

در ساخت یک محتوای خوب باید تمام استراژدی های کسب و کار شما به خوبی در نظر گرفته شود و این موضوع نیازمند به صرف تخصص و زمان زیادی می باشد. همچنین هزینه محتوای با‌کیفیت و مبتنی بر اصول سئو در مقایسه با محتوای متنی معمولی بسیار بیشتر است.

ایجاد تولید محتوا با موضوع

حتما برای شما نیز پیش آمده که موضوعی را در گوگل سرچ می کنید و بعد با چند سایت رو به رو می شوید. بعضی از این سایت ها عنوان بهتری دارند و به موضوع شما نزدیکتر هستند در نتیجه شما وارد آن سایت می شوید تا درمورد موضوع مورد نظرتان مطالعه کنید اما بعد از وارد شدن به سایت با محتوایی ساده و پیش پا افتاده روبه رو می شوید به این ترتیب چاره ای ندارید جز اینکه برای جستجوی بیشتر دوباره در گوگل بچرخید و سراغ سایت های دیگر بروید.در حقیقت نپرداختن به موضوع اصلی و تخصصی از عواملی است که می تواند کاربر را از سایت شما بیرون بیندازد پس بهتر است که در تولید محتوا به موضوعات مهم و تخصصی با جزئیات بپردازید.

تولید محتوای فارسی 

تولید محتوای فارسی بیشتر محتوای اینترنت را تشکیل می دهد. امروزه سئو بیشتر بر پایه تولید محتوا بنا شده است به همین دلیل هر سایتی برای بهبود عملکرد و افزایش رتبه خود در موتوهای جستجو به تولید محتوی نیاز دارد. برنامه نویسان با تجربه بر اساس اصول سئو تکنیک هایی را با توجه به کلمات کلیدی موجود در موتورهای جستجو پیاده می کنند تا سایت در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.

مهم‌ترین دلایل نیاز به تولید محتوا

محتوا هسته اصلی کار شما است. طراحی وب سایت، تصاویر و فونت ها بخشی از نام تجاری شما را تشکیل می دهند اما محتوا باعث می شود تا افراد برای خرید به شما اقدام کنند. بازاریابی تصوری به عنوان اولین تصور و بازاریابی محتوایی به عنوان تصور ماندگار  که تاثیری طولانی دارد عمل می کند.

محتوای شما با مخاطب هدف ارتباط برقرار خواهد کرد. وب سایت شما به عنوان معرف نام تجاری شما عمل می کند و توضیحات موردنیاز را به مشتریان شما نمایش می دهد تا مخاطب با شما ارتباط برقرار کند. موارد بسیاری وجود دارد که به انجام این کار کمک‌ می‌کند، اما محتوا در هر جنبه‌ای‌‌ از این فرآیند دخیل است.

محتوا یک روش مطمئن برای افزایش بازدید سایت یا صفحه شما است. مثلا اگر می‌خواهید به بهترین نحو ممکن خودتان را در پست اینستاگرام معرفی کنید،‌ می‌توانید از ترکیب تصاویر و کلمات ، محتوای تأثیرگذاری ایجاد کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که بهترین کلمات را استفاده کرده‌اید. وب سایت شما به عنوان ارائه دهنده و معرف نام تجاری شما عمل می‌کند و برای انجام این کار به یک مورد نیاز دارد؛ به افراد مورد نظری که درباره آنچه که انجام می‌دهید توضیح دهند تا مخاطب با شما ارتباط برقرار کند. موارد بسیاری وجود دارد که به انجام این کار کمک می‌کند، اما محتوا در هر جنبه‌ از این فرآیند دخیل است.

تولید محتوا وب سایت

ایجاد تولید محتوا با موضوع

حتما برای شما نیز پیش آمده که موضوعی را در گوگل سرچ می کنید و بعد با چند سایت رو به رو می شوید. بعضی از این سایت ها عنوان بهتری دارند و به موضوع شما نزدیکتر هستند در نتیجه شما وارد آن سایت می شوید تا درمورد موضوع مورد نظرتان مطالعه کنید اما بعد از وارد شدن به سایت با محتوایی ساده و پیش پا افتاده روبه رو می شوید به این ترتیب چاره ای ندارید جز اینکه برای جستجوی بیشتر دوباره در گوگل بچرخید و سراغ سایت های دیگر بروید.در حقیقت نپرداختن به موضوع اصلی و تخصصی از عواملی است که می تواند کاربر را از سایت شما بیرون بیندازد پس بهتر است که در تولید محتوا به موضوعات مهم و تخصصی با جزئیات بپردازید.

استفاده از منابع در تولید محتواها

 اگر قرار است در مقاله خود راجع به موضوعی بنویسید که در مورد آن اطلاعات دارید می توانید به دانش و مهارت خود تکیه کنید و سعی کنید تا اطلاعاتتان در قالب یک محتوا در سایت قرار دهید. اما اگر از توان علمی بالایی برای تولید محتوا برخوردار نیستید می توانید از مقالات و منابع مختلف کمک بگیرید. البته در هنگام مراجعه به سایت ها پیشنهاد می کنیم که به سراغ چند منبع بروید زیرا ممکن است در یکی از سایت ها چیز اشتباهی عنوان شده باشد.

تولید محتوا وب سایت

انواع روش های تولید محتوا و اهمیت آن

انواع روش های تولید محتوا زیاد و گسترده است. این روش ها هر روز زیاد تر می شوند. هر چقدر که پیش می رویم به اهمیت تولید محتوا بیشتر پی می بریم. به کاربردی ترین روش ها در اینجا اشاره می کنیم :

تولید محتوای متنی

منظور از محتوا متنی تمام اطلاعات ، از جمله کلمات و عبارت­ها و … است. ما از طریق این اطلاعات معنی و منظور را به خواننده منتقل می­کنیم و به همین ترتیب ارتباط بین نویسنده و خواننده شکل می­گیرد. این دسته از محتوا ها معمولا برای نوشتن کتاب و مجلات و نوشتن مقالات در وب سایت ها کاربرد دارند.

تولید محتوای ویدئویی

در تولید محتوای ویدوئویی مثل ویدئوهای تبلیغاتی که قبل از اینکه ویدئو ساخته شود نویسنده سناریو آن را می نویسد باید برای آن سناریو بنویسید. اهمیت تولید محتوا در این نوع از دسته بندی بسیار مهم است. به جز اینکه شما باید خلاقیت  زیادی داشته باشید بلکه باید توجهتون به نوع صحنه و حرکات آن باشد.

تولید محتوای صوتی

کسانی که این نوع تولید محتوا را انجام میدهند معمولا خودشان هم اجرا می کنند. در این نوع تولید محتوا به دلیل اینکه فقط شنیده می شود و مخاطب چیزی نمی بیند باید تمام جزئیات را در نوشته به کار برد. با این کار مخاطب ارتباط بیشتری با پادکست شما می گیرد. در رادیو هم همین کار را می کنند تا مخاطبان لذت بیشتری را ببرند.

تولید محتوای تبلیغاتی

یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین زمینه در تولید محتوا، تولید محتوای تبلیغاتی است. به دلیل اینکه شما باید با تولید یک محتوای تبلیغاتی سود خوبی به مشتریان برسانید. کارفرمایانی که شما به آنها تعهد می دهید تا برایشان تبلیغ بنویسید روی نرخ تبدیل شما تمرکز می کنند. محتوای تبلیغاتی شامل، ریپورتاژ نویسی،کپی رایتینگ، ایمیل نویسی و … می شود.

تولید محتوای محصول آموزشی

محصولات آموزشی محصولاتی هستند که به صورت ویدئو در اختیار شما قرار می گیرندمثل آموزش مقاله نویسی.در این نوع از تولید محتوا کسانی که می خواهند آن را تولید کنند باید دانش کافی درباره آن داشته باشند تا بهترین آموزش را در اختیار دیگران قرار دهند. در این نوع از محتوا، استفاده از روش های یادگیری بسیار مهم است.

تولید محتوا وب سایت

تولید محتوای متنی سایت

هیچ چیز به اندازه محتوی متنی کامل و جامع نیست به همین جهت همواره باید در تولید محتوای متنی برای سایت کوشید. انیمیشن و اینفوگرافیک از دیگر دسته بندی های تولید محتوا هستند که می توانند در مدت زمان کوتاهی مفهوم خود را به مخاطب برسانند. انیمیشن و اینفوگرافیک از محبوب ترین سبک های تولید محتوی هستند زیرا در مدت زمان کوتاهی مفاهیم زیادی را انتقال می دهند. این دسته از محتواها برای کاربران کم حوصله و یا پرمشغله بسیار مناسب هستند.نکته دیگر در تولید انیمیشن و اینفوگرافی وجود دارد این است که شما می توانید از موضوعات و ایده های که برای تولید محتوای متنی استفاده کردید برای تولید محتوای بصری نیز استفاده کنید اگر چه در این شرایط عنوان هایتان یکسان است اما محتوای آنها باهم تفاوت دارد.

ایجاد تولید محتوا با موضوع

حتما برای شما نیز پیش آمده که موضوعی را در گوگل سرچ می کنید و بعد با چند سایت رو به رو می شوید. بعضی از این سایت ها عنوان بهتری دارند و به موضوع شما نزدیکتر هستند در نتیجه شما وارد آن سایت می شوید تا درمورد موضوع مورد نظرتان مطالعه کنید اما بعد از وارد شدن به سایت با محتوایی ساده و پیش پا افتاده روبه رو می شوید به این ترتیب چاره ای ندارید جز اینکه برای جستجوی بیشتر دوباره در گوگل بچرخید و سراغ سایت های دیگر بروید.

در حقیقت نپرداختن به موضوع اصلی و تخصصی از عواملی است که می تواند کاربر را از سایت شما بیرون بیندازد پس بهتر است که در تولید محتوا به موضوعات مهم و تخصصی با جزئیات بپردازید.

تولید محتوا وب سایت

اهمیت تولید محتوا

در نگاه اول تولید محتوا از نگاه بیشتر مردم همان نویسندگی می باشد، اما باید گفت سخت در اشتباه می باشید، با توجه به علم سئو و رقابت بین وب سایت های فعال در اینترنت، همواره شرکت ها در تلاش هستند با استفاده از ارائه جدید ترین محتوا، وب سایت خود را در صفحات اول گوگل بالا بیاورند، تا بتوانند محصولات خود را عرضه نمایند و در رقابت به رقبای خود پیروز شوند. مهم ترین اصل در تولید محتوا تمرکز بر روی کلمه کلیدی و ارائه محتوای جدید و کپی نشده می باشد.

اما سوال اصلی اینجاست که چگونه می توان تولید محتوای خوب انجام داد؟

۱. کپی برداری نکنید!

اگر قصد دارید خودتان به وب سایتتان محتوایی اضافه نمایید، به این نکته توجه داشته باشید، که از محتوای کپی شده در وب سایت خودتان استفاده ننمایید، موتور های گوگل متن کپی شده شما را تشخصیص می دهند و به آن امتیاز منفی می دهند که در نهایت این کار باعث بن شدن و پایین آمدن وب سایت شما می شود.

۲. قوانین سئو

اگر قرار باشد تولید محتوایی صورت بگیرد، حتما شما باید با سئو و قوانین حاکم بر آن آشنا باشید. رعایت alt عکس، تگ های H1 تا H6، انتخاب کلمه کلیدی مناسب و سایر قوانین، جهت نوشتن محتوایی سئو شده حائز اهمیت می باشد.

۳. به روز باشید

رقبای شما نیز در حال تولید مقالات جدید مرتبط با کسب و کارتان هستند. آن ها را رصد کنید، علاوه بر اینکه اطلاعاتتان ممکن است به روزرسانی شود، شما می توانید نواقص محتوای آنها را پیدا و در مقالات خود رفع کنید تا مشتریان گرایش به مطالب بهتر و کاملتر شما داشته باشند. شما برای این که یک وب سایت قوی داشته باشید باید دائما مطالب جدید تری در داخل وب سایت خود به اشترام بگذارید.

4. خلاقیت داشته باشید!

زمانی که مخاطب به دنبال محتوا و توضیح محصولی می باشد، وب سایت های مختلفی رو سر می زند تا در نهایت مطالب وب سایتی را انتخاب می نماید، که علاوه بر توضیح تخصصی دارای خلاقیت هم باشد. برای تولید محتوا  تنها نوشتن یک متن اهمیت ندارد و شما می توانید خلاقیت به خرج دهید و از تیزر های جذاب، عکس ها و فایل های صوتی در کنار متن خود استفاده نمایید. در تولید محتوا خلاقیت داشته باشید تا متمایز از رقبا حرکت نمایید.

خصوصیت تولید محتوا در تابلوشو

عدم کپی کردن مطالب

محتوای بهینه شده و دارای سئو

سازگاری با موبایل و تبلت

حمایت ها و مراقبت های فنی

تولید محتوا وب سایت

اهداف شما از تولید محتوا

تولید محتوا صحیح می تواند شما را در راه رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما را نزدیک نماید. محتوا باید با استراتژی های تعیین شده از سوی شما هم راستا باشد و  همچنین حس اعتماد را به مخاطب انتقال نماید.

مخاطب باید به راحتی به محتوا دسترسی داشته باشد و بتواند خیلی سریع با آن ارتباط بر قرار نماید، و به گونه ای باشد که آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد. یک محتوا نویس خوب باید بداند که مخاطب چه مطالبی را  بیشتر تمایل به خواندن دارد و علاقه مخاطب را در نظر بگیرد.

سفارش تولید محتوا وب سایت

تابلوشو انواع محتوای تخصصی برای تمام مشاغل را در زمانی مناسب و کمترین هزینه های ممکن ارائه می دهد. کافیست با در نظر گرفتن فاکتورهای تاثیرگذار بر روی هزینه ها، تولید محتوای وب سایت خود را به ما بسپارید.  

Scroll to Top
اسکرول به بالا