دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که دیجیتال مارکتینگ چیست؟ در دنیای امروزی دیگر تبلیغات، از روش های سنتی کافی نیست و باید خود را به روز کنیم. بهترین روش برای بازاریابی استفاده از دیجیتال مارکتینگ است. دیجیتال مارکتینگ ابزار قدرتمندی برای بازاریابی محصولات و خدمات رسانی توسط رسانه های جدید در دنیای دیجیتال است و با تطابق دادن خود با اصول مارکتینگ و استفاده از رویکردهای مختلف، کاربردپذیری آن‌ها را با زندگی مجازی کاربران در عرصه وب و اینترنت ممکن کرده است. این ابزار تجارت، کسب‌ و کار و مبادله را با سرعت بالا به عرصه اینترنت کشانده است. جهت شناخت اینکه دیجیتال مارکتینگ چیست؟ و چه ابزاری دارد؟ با شرکت تابلوشو همراه باشید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • وب سایت مارکتینگ
  • بهینه سازی سایت برای مرورگر (SEO)
  •  محتوا
  • شبکه های اجتماعی
  • گوگل ادز

نقش وب سایت در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نقش وب سایت در دیجیتال مارکتینگ

یکی از بخش های اصلی دیجیتال مارکتینگ، وب سایت است. یکی از اشتباهات این است که بعضی از افراد فکر میکنند نیازی به وب سایت ندارند، در صورتی که داشتن وب سایت شخصی یکی از مهم ترین ابزار های بازاریابی اینترنتی است. یک وب سایت مجموعه ای از اسناد و اطلاعاتی می باشد که درونش از متن، گرافیک، رنگ، لینک و قالب بندی تشکیل شده است.

بهینه سازی سایت برای مرورگر SEO

بهینه سازی سایت (seo)

بهینه سازی سایت یا همان سئو (SEO) در واقع به کارگیری روش های حرفه ای و هوشمندانه برای سایت جهت بهتر معرفی کردن وب سایت شما به گوگل می باشد. علم سئو به شما کمک می کند در کسب و کار خود رشد کنید و بهتر از گذشته دیده شوید. به بیانی دیگر این ابزار می تواند، جایگاه وب سایت شما را در صفحه مرورگر مشخص کند.

مطالب پیشنهادی  صفر تا صد طراحی وب سایت

 محتوا CONTENT

تولید محتوا خوب

شما عزیزان می توانید، با تولید یک محتوا خوب کاربران را به محصولات خود جذب کنید. محتوا صرفا به معنای مقاله نویسی نیست، شما می توانید با مصاحبه‌ها، کاتالوگ‌ها، ترجمه‌ی محتوای به روز از سایت‌های خارجی، تولید پادکست و یا نوشتن تبلیغات خلاقانه مخاطبان  را به سایت خود نیز جذب کنید؛ اما باید توجه داشته باشید همه این ها در یک بستر علمی، منطقی و درست انجام شود.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی اهمیت بسیاری در عصر امروزی دارند و افراد زیادی مخاطب آن هستند. وقتی شما درباره موضوعی در این شبکه ها حرف میزنید افراد زیادی شمارو می بینند، که این اتفاق نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور هم اتفاق می افتد. شبکه های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی برای بازاریابی محصولات شما دارد و اگر شما با طراحی و برنامه درست آن را پیش ببرید تاثیر بسیاری بر شناخت محصول و کسب و کار شما دارد.

گوگل ادز

گوگل ادوردز

گوگل ادوردز یا همان گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی می باشد که متعلق به شرکت گوگل است. این سیستم تبلیغاتی به شما برای بازاریابی و تبلیغ محصولتان کمک می کند. این تبلیغ به صورت متنی کوتاه است که در بالا یا پایین صفحه قرار می‌گیرد و شما در مقابل هر کلیک کاربر مبلغی را پرداخت می‌کنید.

تفاوت بین بازاریابی کلاسیک با دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تفاوت بازاریابی کلاسیک با دیجیتال مارکتینگ

تفاوت بین بازاریابی کلاسیک با دیجیتال مارکتینگ، در وحله اول نوع بازاریابی آن ها است. برای بازاریابی کلاسیک باید کمپین های تبلیغاتی خط ویژه راه اندازی کنیم اما در دیجیتال مارکتینگ با داشتن یک وب سایت یا شبکه اجتماعی با تولید محتوای خوب، پست ها و پیام های توییتری به راحتی بازاریابی می کنیم.

مطالب پیشنهادی  معرفی تکنیک‌های سئو در سال 2022

تفاوت دوم این دو روش بازاریابی در جهت ارتباط آن ها است، در روش کلاسیک اطلاعات توسط شرکت منتشر می شود و مشتریان فقط شنونده هستند اما در روش مارکتینگ هم شرکت هم مشتریان هردو هم گوینده و شنونده هستند.

سومین تفاوت این دو روش زمان بندی آن ها است، در روش کلاسیک کمپین های تبلیغاتی در زمان طولانی طراحی می شوند اما در روش دیجیتال کمپین ها روی جزئیات کار نمی کنند بلکه منتظر بازخوردها و کامنت ها هستند.

چهارمین تفاوت آنها دسترسی است، در روش کلاسیک خارج از زمان کاری هیچ پشتیبانی صورت نمی گیرد اما در روش دیجیتال به صورت بیست و چهار ساعته می توان پاسخگوی مشتریان باشند.

Scroll to Top
اسکرول به بالا