خدمات شبکه های اجتماعی

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی (Social media) چیست؟

شبکه های اجتماعی (Social media) فن‌آوری‌های متقابل رایانه‌ای هستند که ایجاد یا اشتراک اطلاعات، ایده‌ها، علایق شغلی و سایر حالات را از طریق جوامع و شبکه‌های مجازی تسهیل می‌کنند. تولید محتوا کاربر مانند پیام‌های متنی یا نظرات، عکس‌ها یا فیلم‌های دیجیتال و داده‌هایی که از طریق همه‌ی تعامل‌های آنلاین ایجاد می‌شوند، خون حیات شبکه های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی با اتصال پروفایل کاربر با افراد یا گروه های دیگر، توسعه‌ی شبکه های اجتماعی آنلاین را تسهیل می‌کنند. بهترین خدمات شبکه های اجتماعی را از تابلوشو دریافت نمایید.

 

اهمیت شبکه های اجتماعی

وقتی به میزان مخاطبان شبکه‌های اجتماعی که امروز از مرز میلیارد هم عبور کرده‌اند توجه کنیم، متوجه می‌شویم که این شبکه ها امروزه اهمیت بسیار بالایی دارند. امروز وقتی شما در مورد موضوعی در شبکه های اجتماعی سخنی بگویید، محصولی را معرفی کنید یا هر فعالیت دیگری را انجام دهید، افراد و گروه‌های مختلفی در تمام دنیا شما را تماشا خواهند کرد و اعتبار و جایگاه شما به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت. پس بهتر است احساس کنیم که شبکه های اجتماعی خیلی قدرتمندتر از آنی هستند که فکر می‌کنیم. ما در آژانس تبلیغاتی تابلوشو می‌توانیم بهترین خدمات شبکه های اجتماعی را به مشتریان ارائه دهیم.

 

محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی

در این قسمت سعی داریم 4 شبکه ی اجتماعی محبوب را برای شما معرفی کنیم.

1. اینستاگرام (Instagram)

 

اینستاگرام

مدت طولانیِ است که اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه که شامل تأثیرگذاران، برندها، وبلاگ‌ نویسان، صاحبان مشاغل کوچک و افرادی از سطوح مختلف اجتماعی هستند را پذیرا است. اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی برای نوجوانان و بزرگ‌سالان تبدیل شده است.

مطالب پیشنهادی  معرفی تکنیک‌های سئو در سال 2022

استفاده از این برنامه به‌تدریج با افزایش سن از بین می‌رود، اما در بین زنان و مردان همچنان پایدار می‌ماند؛ بنابراین اگر مشتریان شما زیر 40 سال هستند، نمی‌توانید اینستاگرام را نادیده بگیرید.

تولید محتوای اینستاگرام، ویژگی‌هایی همچون عکاسی زیبا، تصاویری خیره کننده، طراحی‌های منحصربه‌فرد، فیلم‌های سلفی که به‌طور مستقیم با مخاطبان شما صحبت می‌کند و یک موضوع منسجم به محتوای شما کمک می‌کند تا در خاطره‌ها بمانید.

 

2. یوتیوب (YouTube)

 

یوتیوب

یوتیوب به‌عنوان دومین موتور جستجوی محبوب امروزه در جهان، درست پشت شرکت مادر خود یعنی گوگل، مورد استقبال قرار گرفته است. اگر کسب‌وکار شما می‌تواند از تولید آموزش‌های ویدئویی، محتوای آموزشی‌محورِ دیداری، بررسی محصول یا مصاحبه بهره‌مند شود، آنگاه این رسانه‌‌ی اجتماعی برای رسیدن به بیش از 2 میلیارد کاربر ماهانه ضروری است.

یوتیوب بین زنان و مردان بسیار گسترده است و استفاده از آن در کنار درآمد و سطح تحصیلات نیز بالا می رود.

اگر مخاطبان شما زیر 50 سال هستند و از محتوای ویدئویی آموزشی یا سرگرمی استفاده می‌کنند، شما باید یوتیوب را در اولویت قرار دهید.

نکته‌ی مهم دیگر این است که اگر بخواهید در یوتیوب بدرخشید و توجه مخاطبان خود را جلب کنید باید سخت تلاش کنید.

 

3. فیس ‌بوک (Facebook)

 

فیس بوک

با نزدیک به 2.5 میلیارد کاربر ماهانه، فیس بوک بزرگ‌ترین سایت شبکه ‌ی اجتماعی در جهان است. اگرچه این اطمینان وجود دارد که حداقل برخی از مخاطبان مرتباً از این شبکه ی اجتماعی استفاده می‌کنند؛ اما در بین کاربران جوان‌تر که به‌طور‌فزاینده به سایر سایت‌های جایگزین روی می‌کنند، کمی شهرت منفی پیدا کرده است.

مطالب پیشنهادی  اهمیت امنیت سایت

اگر برند شما نیاز به اشتراک‌گذاری اخبار مرتبط با صنعت، فیلم‌های جذاب (گرافیکی کوتاه)، گرافیک و سایر مطالب جذاب بصری دارد و خصوصاً اگر مخاطب اصلی شما بالای 30 سال باشد، حضور در فیس بوک در نظر بگیرید.

شما همچنین ممکن است گروه های فیس بوک را برای جمع آوری مشتریان یا افراد خود در یک مکان به‌صورت آنلاین در نظر بگیرید. گروه های فیس بوک، برخلاف صفحات تجاری فیس بوک، برای تبلیغات نیستند؛ اما می‌‌توانند در ایجاد مکالمه مفید باشند.

میزان استفاده از فیس بوک به طور مساوی در بین مردان و زنان گسترش یافته است. در حالی که کاربران با افزایش سن (بخصوص جمعیت 40+ ساله) تمایل دارند به طور فزاینده ای در فیس بوک فعال شوند.

برای جذب مخاطب به شدت به فیلم‌های کوتاه، تصاویر چشم نواز و عناوین جالبِ توجه تکیه کنید. برای گروه های فیس بوک ، محتوای تعاملی و مبتدیان مکالمه راهی برای پیشبرد این برنامه هستند. جریان و نظرسنجی را در نظر بگیرید.

 

4. توییتر (Twitter)

 

توییتر

درحالی‌که تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی توییتر در حدود 300 میلیون نفر تخمین زده شده است، 40 درصد از این کاربران روزانه چندین بار در سایت فعال هستند و این موضوع نشان می‌دهد که اگر مخاطبان از این شبکه‌ی اجتماعی بیشتر استفاده کنند، بیشتر درگیر آن خواهند شد. محبوبیت این شبکه ی اجتماعی در بین کاربران با بهره‌گیری از فناوری همچنان بالاست و به‌ ویژه در زمینه‌ های B2B (شرایطی است که یک تجارت با تجارت دیگر تجارت معامله می‌کند) مربوط به تجارت ، بازاریابی و سیاست امروز فعال است. %63 از کاربران توییتر بین 35 تا 65 سال سن دارند و دو سوم این افراد را مردان تشکیل می دهند. توییتر به یک شبکه ی بسیار محبوب برای رساندن اخبار و برقراری ارتباط مستقیم با کاربران خود در زمان واقعی تبدیل شده است.

مطالب پیشنهادی  سئو کلاه سفید چیست؟

جهت برقراری با آژانس دیجیتال مارکتینگ تابلوشو و دریافت بهترین خدمات شبکه های اجتماعی با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

Scroll to Top
اسکرول به بالا