طراحی سایت فروشگاهی

آیا شما هم قصد طراحی سایت فروشگاهی دارید؟ شاید شما هم به این فکر افتاده باشید که کسب و کار خود را به صورت آنلاین و اینترنتی راه اندازی کنید، مخصوصاً الان که ویروس کرونا اکثر کسب و کارها را از بین برده و کسی مایل به بیرون رفتن از خونه برای خرید نیست. خُب، حالا باید به چه نکاتی برای داشتن یک وب سایت خوب توجه کنیم؟ قبل از این که ببینیم برای طراحی سایت باید به چه نکته‌ای توجه کنیم. اول بایستی اهمیت داشتن یک وب سایت رو بدانیم همچنین باید بدانیم که یک وب سایت چه دانشی را می‌خواهد یا چه قدر زمان می‌برد؟

اهمیت داشتن یک وب سایت

داشتن یک وب سایت به غیر از این که می‌تواند شما را در صفحات اینترنت مثل گوگل به نمایش بگذارد. می‌تواند باعث کاهش هزینه برای داشتن یک دفتر یا اجاره کردن مغازه در درازا مدت داشته باشد.
یکی از اهمیت داشتن وب سایت یا سایت فروشگاهی داشتن یک کسب و کار شبانه روزی و دیده شدن فروشگاه شما به صورت تمام وقت است. حتی با راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی می‌توانید محصولات خود را در خارج از مرزهای کشور به فروش بگذارید. برای تبلیغ آگهی سایت خود می‌توانید به جای این که هزینه زیادی را صرف تبلیغات کاغذی (بروشور، تراکت، کارت ویزیت) کنید، به جای آن با ساخت یک اکانت یکی از شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام یا اینستاگرام محصولات خود را به اشتراک بگذارید.

نقطه قوت وب سایت فروشگاهی

دسته بندی محصولات

کاربران وب سایت فروشگاه‌های اینترنتی و وب سایت‌ها زمانی که وارد سایت می شوند  توجه آن های به فهرست بندی سایت خواهد بود تا دسترسی آسان داشته باشند. چیدمان صحیح این بخش به کاربر کمک می‌کند تا بتواند سریع‌تر به قسمت مورد نظر دست پیدا کند. یکی از مؤثرترین عناصر در رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجوگر، دسته بندی صحیح محتویات و مطالب سایت می‌باشد.

استفاده از نماد اعتماد الکترونیک

امروزه تمایل بیشتر افراد، تهیه مایحتاج خود از طریق اینترنت شده است، بیشتر استفاده کنندگان فروشگاه‌های اینترنتی با توجه به کلاهبرداری هایی که امروزه در خرید محصولات در این بخش انجام می دهند به خرید از هر سایت اینترنتی اعتماد نمی‌کنند. یکی از مواردی که می‌تواند اعتماد کاربران را نسبت به خرید از فروشگاه اینترنتی شما راغب کند، استفاده از نمادهای الکترونیکی برای فروشگاه اینترنتی شما می‌باشد.

داشتن امنیت

امنیت سایت از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است و می‌توان گفت کارآمدترین مورد برای فعالیت و اعتبار یک سایت است. اگر امنیت سایت به صورت صحیح تأمین شده باشد هیچ نفوذ گری توان آسیب به سایت را ندارد و حمله ناموفق بوده و سایت آسیبی نخواهد دید اما اگر موارد امنیتی رعایت و نادرست باشد احتمال تخریب سایت بسیار بالا خواهد بود و امکان هک سایت و نفوذ به آن وجود دارد.

 

قرار دادن راه‌های ارتباطی

بسیاری از طراحان وب سایت، به صفحات تماس با ما و طراحی و ایجاد محتوا در آن را  کم اهمیت می شمارند. اما این تفکر اشتباه است. شماره تلفن، نشانی سایت، Email، و سایر اطلاعات تماس با شرکت را در تمامی صفحات قرار دهید تا چنانچه مخاطب نیاز به برقراری تماس با شما پیدا کرد این اطلاعات در اختیار او باشد.

اشتراک گذاری در سایت‌های اجتماعی

از آنجا که این روزها گوگل به سایت‌هایی ارزش قائل می‌شود که در سایت‌های اجتماعی همچون فیس بوک و گوگل پلاس فعالیت دارند، ابزار به اشتراک گذاری مطالب در این سایت‌ها از جمله نکات مهم برای هر چه بهتر بودن سایت شما محسوب می‌شود. ایجاد یک شبکه‌ی بازاریابی و خرید و فروش کالا نیز می‌تواند برای بسیاری انگیزه برای فعالیت در این شبکه‌ها ایجاد کند.

استفاده از تصاویر با کیفیت و خلاقانه

اولین و مهم‌ترین هدف استفاده از تصاویر در طراحی سایت، داشتن ظاهری مناسب و خوب به نظر آمدن سایت است. هیچ کاربری از دیدن یک سایت خشک و بی رنگ لذت نخواهد برد. هیچ تردیدی نیست که یکی لوازم موفقیت وب سایت فروشگاهی وجود محتوای منحصر به فرد و با کیفیت است. تصویر و عکس نیز همانند اطلاعات متنی جزئی از محتوای سایت محسوب می‌شود و لازم است هر محصول شما دارای عکس‌هایی با کیفیت و واضح باشد.

نکات مهم برای داشتن یک وب سایت

برای داشتن یک وب سایت فروشگاهی خوب باید به نام سایت خود دقت داشته باشید که در ذهن افراد بماند. همچنین باید مرتبط کاری که می‌کنید باشد. دومین نکته در داشتن سایت تهیه یک هاست خوب و با امنیت بالا است. بعد از خرید هاست و تعیین دامنه خود ما یک قالب مناسب برای سایت شما در نظر می‌گیریم. قالب سایت اهمیت زیادی برای استفاده کنندگان سایت شما از نظر دسترسی آسان و محیط کاربری راحت و در عین حال حرفه‌ای را داشته باشد. تیم تابلو شو برای سایت شما از رنگی‌های مناسبی استفاده می‌کند تا مربوط به کار شما باشد. تابلو شو صفحه سازی جذاب و قشنگ را برای سایت‌های فروشگاهی در نظر می‌گیرد. حتماً اطلاعات لازم و توضیحات کامل برای محصولات خود داشته باشید. این کار برای seo سایت شما بسیار لازم و ضروری است.

نمونه سایت های فروشگاهی

نمونه طراحی سایت

طراحی سایت ماکیماه

نمونه طراحی سایت

طراحی سایت آریس جم

نمونه طراحی سایت

طراحی سایت آبندیش

نمونه طراحی سایت

طراحی سایت تولدی

نمونه طراحی سایت

طراحی سایت فرش عزیزی

طراحی سایت ایران واتر

Scroll to Top
اسکرول به بالا