تفاوت سئو کلاه سیاه، سفید و خاکستری چیست؟

تفاوت سئو کلاه سیاه، سفید و خاکستری، ممکن است سوالاتی برای ما پیش بیاید که صاحبین مشاغل از تکنیک های سئو چه استفاده هایی می کنند؟ تابلوشو در این مقاله به شما کمک می کند که انواع سئو را بشناسید و تفاوت ها را یاد بگیرید.

تفاوت سئو کلاه سیاه، سفید و خاکستری چیست؟

 

تفاوت سئو کلاه سیاه، سفید و خاکستری چیست؟

 

سئو کلاه خاکستری بخش هایی از تکنیک سئو کلاه سیاه و سفید را با یکدیگر ترکیب می کند. سئوی خاکستری مانند سئو سفید دقیقا از قوانین پیروی نمی کند اما مانند کلاه سیاه نیز موقعیت سایت شما را به خطر نمی اندازد. سئوی کلاه خاکستری، سئوی کلاه سفید و سیاه چیست؟ صاحبین کسب و کارها از تکنیک های سئو چه کمکی می‌گیرند؟

 روش انجام سئو

 

سئو  از لحاظ تکنیک اجرا به سه روش سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری تقسیم می‌شود.

سئو سفید با پیروی از دستور العمل‌های گوگل بر روی ارائه محتوای باکیفیت تمرکز دارد.

سئو کلاه سیاه کاملا بر خلاف کلاه سفید عمل می‌کند.

سئو کلاه خاکستری تکنیکی متفاوت با این دو روش می باشد.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید برعکس سئو کلاه سیاه است.

سئو کلاه سفید به هر عملی گفته می شود که رتبه جستجوی شما را در صفحه نتایج موتور جستجو سیرپ بهبود می بخشد و همچنین یکپارچگی وب سایت شما را حفظ می کند و در شرایط خدمات موتورهای جستجو قرار می گیرد.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

 

تفاوت سئو کلاه سیاه، سفید و خاکستری چیست؟

 

سئو کلاه خاکستری ترکیبی از روش های سئو است که با دستورالعمل های گوگل  (سئو کلاه سفید) و مواردی که آنها را نقض می کنند (روش های کلاه سیاه) همراه است. با این حال، سئو آنقدرها هم ساده نیست. گاهی اوقات، تاکتیک های لینک سازی تبدیل به کلاه خاکستری می شوند، به این معنی که لزوما قوانین را زیر پا نمی گذارند، اما از نظر اخلاقی مبهم هستند. این تکنیک‌ها در جایی بین سئوی کلاه سیاه و سفید قرار می‌گیرند، که اغلب مرزها را جابجا می‌کنند و از نقاط ضعف برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.

مطالب پیشنهادی  صفر تا صد طراحی وب سایت

سئو داخلی چیست؟

یکی از تکنیک های مهم در بهبود سئوی داخلی ایجاد لینک های داخلی بین صفحات مختلف وب سایت است. با پیوندهای داخلی، صفحات وب را پیوند می دهید تا پیدا کردن آنها برای ربات های جستجو و کاربران آسان تر شود. در این آموزش از تابلوشو خواهید آموخت که لینک سازی داخلی چیست و چقدر در وب سایت اهمیت دارد.

“لینک داخلی” پیوندی است که صفحه A وب سایت را به صفحه B همان وب سایت متصل می کند. در ابتدای این مقاله عبارت سئوی داخلی یک لینک داخلی است که با کلیک بر روی آن به مقاله ای با همین نام از تابلوشو هدایت می شوید. پیوندهای داخلی را می توان در منوی اصلی و منوی “پانویس” هر وب سایت یافت.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه بر خلاف دستورالعمل های موتورهای جستجو که برای کسب رتبه بالاتر سایت در نتایج استفاده می شود. این تاکتیک های غیراخلاقی برای جستجوگر قابل فهم نیست و اغلب به جریمه موتورهای جستجو ختم می شود. تکنیک‌های کلاه سیاه شامل پر کردن کلمات کلیدی، پنهان‌سازی و استفاده از شبکه‌های لینک خصوصی است.

سئو کلاه سیاه، نتایج ضعیف و نامرتبط به کاربران می شود، بنابراین موتورهای جست و جو به شدت با آن مخالفند.

قوانین گوگل درسئو چه هستند؟

 

قوانین گوگل در سئو

 

  • سایت خود را جالب و مفید کنید.
  • بدانید که خوانندگان شما چه می خواهند (و به آنها بدهید)
  • به گونه ای عمل کنید که اعتماد کاربران را تحت تاثیر قرار دهید.
  • تخصص و اقتدار را روشن کنید.
  • بخشی از محتوا را برای موضوع خود ارائه دهید.
  • از تبلیغات مزاحم خودداری کنید.
  • از لینک ها عاقلانه استفاده کنید.
مطالب پیشنهادی  اهمیت سئو وب سایت

آیا تنها باید از سئو کلاه سفید استفاده کنیم؟

 

سئو کلاه سفید

 

یکی از سوالات رایج مشتریان این است که آیا صرفا باید از ترفندهای سئو کلاه سفید استفاده کنیم؟ درغیر این صورت جریمه خواهیم شد؟ استفاده از سئو کلاه خاکستری تا چه حد خطرناک است؟ ابتدا بیایید با چند مثال جزئی‌تر به محدوده سئو کلاه سفید، سیاه و خاکستری نگاه کنیم.

لینک سازی در سئو

لینک سازی فرآیندی است که باعث می شود سایر وب سایت ها به صفحات وب سایت شما پیوند دهند. هدف آن تقویت “اقتدار” صفحات شما در چشم گوگل است تا این صفحات رتبه بالاتری داشته باشند و ترافیک جستجوی بیشتری را به ارمغان بیاورند.

لینک سازی در سئو کلاه سفید چیست؟

ساخت لینک کلاه سفید رویکردی برای هدایت ترافیک به یک وب سایت از طریق تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است، مانند لینک دادن مرتبط به محتوای مرتبط دیگر در وب. در این حالت به قدری محتوا باکیفیت است که سایت‌های دیگر به عنوان منبع به آنان لینک می‌دهند.

لینک سازی در سئو کلاه سیاه چیست؟

 

سئو کلاه سیاه به چه صورت می باشد؟

 

لینک سازی کلاه سیاه به تاکتیک هایی اشاره دارد که برای به دست آوردن بک لینک هایی که دستورالعمل های موتورهای جستجو، به ویژه گوگل را نقض می کنند، استفاده می شود. در زمینه سئو، «کلاه سیاه» به معنای استفاده از تاکتیک‌هایی است که غیراخلاقی هستند و سعی در بازی یا دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو دارند.

لینک سازی در سئو کلاه خاکستری چیست؟

گاهی اوقات، تاکتیک‌های لینک‌سازی به کلاه خاکستری تبدیل می‌شوند، به این معنی که لزوماً قوانین را زیر پا نمی‌گذارند، اما از نظر اخلاقی مبهم هستند. این تکنیک‌ها در جایی بین سئوی کلاه سیاه و سفید قرار می‌گیرند، اغلب مرزها را کنار می‌زنند و از نقاط ضعف برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.

مطالب پیشنهادی  فرق طراحی سایت با برنامه نویسی

آژانس دیجیتال مارکتینگ تابلوشو

مجموعه تابلوشو، با ارائه خدماتی اعم از طراحی وب سایت، گرافیک، سئو، تولید محتوا، فعالیت در شبکه های اجتماعی و… را به همراه پکیج های تبلیغاتی نظیر طراحی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی، ساخت موشن گرافیک و… برای مشاغل ها و مجموعه های مختلف، با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت، در این مسیر همراه شما مخاطبان عزیز هستیم.

راه های ارتباط با ما

 

09368899426

02165360750

Scroll to Top
اسکرول به بالا