آموزش استفاده از گوگل درایو

آموزش استفاده از گوگل درایو

گوگل درایو یکی از خدمات و سرویس های شرکت گوگل است که از آن برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می‌شود. در این سرویس شما می توانید اسناد و پرونده‌های مختلف را در فضای ابری و دیجیتال، ذخیره کنید و به راحتی آن‌ها را سازمان‌دهی، پاک‌سازی و اشتراک‌گذاری کنید. استفاده از گوگل درایو کار چندان مشکلی نیست و کابران می توانند به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنند. هر فرد پس از ساخت حساب کاربری در Google Drive به 15 گیگابایت فضای ابری رایگان، دسترسی پیدا می کند و می تواند در صورت نیاز این مقدار این را افزایش دهد. در این مقاله با تابلوشو همراه شوید تا آموزش استفاده از گوگل درایو را به شما بدهیم.

فضای ذخیره سازی ابری چیست؟

 

فضای ذخیره سازی ابری

همه افراد معمولا برای ذخیره سازی اطلاعات خود از روش های سنتی مانند هارد، فلش، حافظه گوشی، سی دی و … استفاده می کنند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی حجم اطلاعات و فضای موردنیاز برای ذخیره آن ها، افزایش یافته است و برای ذخیره سازی اطلاعات دیجیتال نیاز به فضایی دیجیتال و گسترده می باشد. بهترین روش استفاده فضای ذخیره سازی ابری است.
فضای ابری مجموعه ای از ابر رایانه‌های متصل به هم است که یک فضای واحد را تشکیل می دهد. این فضای ذخیره سازی، به صورت نامحدود و از طریق اینترنت قابل دسترسی است، که به آن فضای ابری و یا Cloud Storage می گویند.

مزایای فضای ابری

فضای ابری، همیشه در دسترس است و علاوه بر داشتن فضای ذخیره سازی نامحدود، دارای امنیت بالایی می باشد. امروزه سرویس های مختلفی وجود دارند که از فضای ابری استفاده می کنند. یکی از این سرویس ها Google Drive است. برخی دیگر از معروف ترین سرویس ها عبارتند از:

  • One Drive
  • Drop Box
  • iCloud
مطالب پیشنهادی  جدیدترین ترفندهای نوشتن بیو اینستاگرام

روش کار با گوگل درایو

 

روش کار با گوگل درایو

برای دسترسی و استفاده از Google Drive ابتدا لازم است که برای خود یک ایمیل بسازید و یا اگر ایمیل دارید، تنها کافی است که به آدرس «drive.google.com» بروید و توسط حساب کاربری گوگل وارد شوید. پس از متصل شده به گوگل درایو اکنون شما می توانید تمامی اطلاعات خود را بدون نگرانی و ترس از پاک شده، در این فضای ابری ذخیره کنید. در ادامه روش های استفاده از بخش های مختلف Google Drive را به شما آموزش می دهیم.

روش استفاده از گوگل درایو

شما می توانید با استفاده از روش های مختلف از Google Drive برای آپلود و ذخیره سازی اطلاعات استفاده کنید و پس از ذخیره اطلاعات، از طریق دستگاه‌های مختلف به آن اطلاعات دسترسی داشته باشید. سه راه مختلف برای استفاده از این حافظه ابری وجود دارد که عبارتند از:

  • ذخیره اطلاعات از طریق وب
  • ذخیره اطلاعات از طریق دسکتاپ
  • ذخیره اطلاعات از طریق گوشی

آموزش استفاده از گوگل درایو از طریق وب

برای ذخیره سازی اطلاعات از طریق وب‌سایت، می توان از دو روش استفاده کرد. اولین روش، آپلود فایل از طریق کشیدن و رها کردن است. به این صورت که پرونده‌ و یا پوشه مورد نظر را از قسمت مربوطه نگه داشته و به درون صفحه درایو کشیده و سپس رها می کنید. در روش دوم شما می توانید به قسمت کناری وب‌سایت بروید و بر روی + جدید کلیک کنید، سپس یکی از گزینه های  « File Upload » یا « Folder Upload » را انتخاب کنید. در آخر بعد از انتخاب پرونده‌ها و پوشه‌های مورد نظر، روی گزینه‌ « Open » و یا « Upload » کلیک کنید.

مطالب پیشنهادی  آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

آموزش استفاده از گوگل درایو از طریق دسکتاپ

سرویس گوگل درایو این امکان را به کاربران داده است که می توانند اطلاعات خود در Google Drive روی دسکتاپ باز کنند. برای این کار باید نرم افزار Google Drive را نصب نمایید. برای استفاده از این فضای ابری در محیط کاری سیستم عامل، باید مجوز آن از طریق مدیر داده شود. پس از نصب نرم افزار، فولدری روی دسکتاپ شما با نام Google Drive ساخته می‌شود. این فولدر به صورت اتوماتیک با وب همسان سازی شده است و هر فایل و فولدری که در آن قرار می گیرد به طور مستقیم به اینترنت منتقل می شود.

آموزش استفاده از گوگل درایو از طریق مرورگر گوشی و کامپیوتر

با نصب اپلیکیشن درایو بر روی گوشی نیز می‌توانید اطلاعات را Google Drive ذخیره کنید. لازم به ذکر است که اگر این اپلیکیشن را حذف کنید، اطلاعات ذخیره شده شما بر روی حافظه ابری پاک نخواهد شد و همچنان در گوگل درایو قابل دسترسی است. برای استفاده از اپلیکشن لازم است که مراحل زیر را انجام دهید:
  1. با توجه به دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید، اپلیکیشن گوگل درایو را پیدا و نصب کنید.
  2. فایل مورد نظرتان انتخاب کنید، سپس بر روی گزینه اشتراک گذاری بزنید، پس از آن درایو را انتخاب کنید.
Scroll to Top
اسکرول به بالا